Recept - vitchokladkladdkaka

Det var någon som frågade om jag kunde skriva receptet på kladdkakan och självklart kan jag det!
 
Ingredienser
100 g smör
100 g vitchoklad
2 dl strösocker
2 tsk vaniljsocker
2 st ägg
1 st citron, rivet skal
1 msk pressad citron
2,5 dl vetemjöl
 
Till formen
1 msk smör
3 msk kokos
 
Tillagning
1. Sätt ugnen på 200°. Smörj och strö kokos i en form 24 cm i diameter med löstagbar kant.
2. Smält smöret i en kastrull ta av från värmen. Bryt chokladen i bitar och smält den under omrörning i smöret.
3. Blanda sedan i sockret, vaniljsocker och äggen ett i taget.
Tillsätt citronskal och citronsaft samt mjölet. Rör snabbt ihop till en smet och bred ut den i formen.
4. Grädda mitt i ugnen 12-15 min, beroende på hur kladdig du vill att den ska vara. Pudra över lite florsocker och servera med färska bär, och eventuellt en klick grädde eller glass. Hallonsorbet är också gott till.
Postat av: Anonym

åhh tack, du är bäst! :)

2013-09-05 @ 16:10:30

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:



Kommentar:

Trackback