I am an asphalt flower breaking free

Allt händer för en anledning, den meningen har följt med mig ett tag nu och jag kan säga att det har underlättat rejält. Händer det något som man mår dåligt av så blir det antingen bättre, eller inte. Vi kan säga att du bråkar med en kompis, pojkvän eller liknande. Antingen kommer ni lösa det och bli tajtare än innan eller så kanske det blir motsatsen. Vad som än händer så är det meningen att det ska hända. Vi säger att ni löser det så var det meningen att det dåliga skulle komma så att ni kunde bygga upp något bättre, händer motsatsen så var det kanske inte meningen att ni skulle vara vänner förevigt eller vara tillsammans (beroende på situation). Det behöver heller inte vara relation med någon annan människa utan det kan vara vad som helst. Att du tappar bort busskort, tappar bort mobilen eller de minsta problemen man kan komma på men som ändå påverkar ens mående. Som när min mobil blivit snodd tillexempel. Av det har jag har lärt mig att verkligen hålla koll på mina värdesaker och vet nu hur dagens samhälle kan vara. Varje gång jag åker tunnelbana eller ska någonstans kollar jag vart mobilen är, stänger fickorna och håller koll på mina grejer. Det är något som verkligen sitter i mitt huvud nu.
 
Även fast det är något dåligt som händer så blir det alltid bra tillslut. Det kan ju inte vara dåligt föralltid ellerhur? Det är bara att luta dig tillbaka, försöka se det från den ljusa sidan och sen kommer tid läka allt. Det blir bättre. Men att tänka att allt händer för en anlening och att det faktiskt blir bättre har fått mig att se på dåliga saker mindre dåligt. Jag gör inte saker till en stor grej och brusar inte upp i onödan och jag kan säga hur skönt det är. Problem känns plötsligt mindre jobbiga och du kommer må bättre av det. Tänk på det i fortsättningen. Inget dåligt varar för evigt och händer det någon så är det oftast meningen. 
 
 
Postat av: din allra bästa

Min finaste / A

2013-09-30 @ 20:41:58
Postat av: Boel

Jätte bra inlägg, håller verkligen med :)

2013-10-01 @ 16:45:17
URL: http://bowelz.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:



Kommentar:

Trackback